Fem Dissabte (2007-2014)

Fem Dissabte és una iniciativa impulsada per Associació Hàbitats que se celebrà anualment entre els anys 2007 i 2014. Consisteix en la retirada de deixalles presents a les vores del rius. Es tracta d’una jornada amb marcat caràcter lúdic i oberta a la participació del conjunt de la població. L’activitat se celebra simultàniament i de manera coordinada a diferents municipis de Catalunya amb el suport dels ajuntaments i entitats locals i l’acció del voluntariat.

La jornada es planteja com una passejada vora riu on, a mesura que s’avançava, els participants recullen la brossa trobada al pas i, en la mesura del possible, la separen per tipologies per facilitar-ne el reciclatge. Al final de la passejada els participants poden calcular les deixalles recollides.

En el conjunt de les 7 edicions s’han netejat més de 170 espais fluvials, s’han mobilitzat al voltant de 4.250 persones voluntàries i s’han recollit més de 75 tones de deixalles. El què va començar com una acció puntual es convertí en un referent per moltes altres entitats que ara impulsen les seves pròpies neteges de manera autònoma.

Actualment la iniciativa s’engloba dins la campanya Let’s Clean Up Europe que duu a terme l’Agència de Residus de Catalunya juntament amb altres entitats europees a través del programa Life 2013-2017 de la Comissió Europea.

Més informació: Fem Dissabte i Let's Clean Up Europe