Projecte Boscos de Muntanya (2006-2008)

El Projecte Boscos de Muntanya sorgeix arran de l’experiència de Fundació Bergwaldprojek, present a Suïssa, Àustria, Alemanya i Ucraïna. L’eix fonamental del projecte és la realització d’una estada vivencial al bosc adreçada a voluntaris que desitgin conèixer el funcionament d’aquests ecosistemes i col·laborar en la seva gestió i conservació.

El projecte reforça i dóna valor a l’experiència personal de cada participant. Les visions i perspectives del bosc són personals, podent despertar milers d’inquietuds, sensacions i preguntes sobre la biodiversitat i el paper de l’acció humana. A partir d’aquesta idea, els responsables de les estades de voluntariat orientaren als participants sobre la importància de treballar en la conservació dels boscos. Les persones voluntàries s’integren en la tasca quotidiana dels tècnics i treballadors forestals, complementant la tasca d'aquests professionals. Aquest plantejament va suposar la oportunitat d’establir vincles de col·laboració i coneixement directe de l’espai.

El projecte es planifica durant 2006 i s’implementa en dues edicions, 2007 i 2008, a boscos pirinencs del Pallars Sobirà. Actualment el projecte segueix en marxa impulsat per les entitats que inicialment van col·laborar en l’execució.

Més informació: Projecte Boscos (Fundació Bergwaldprojekt i Associació d'Amics del Projecte de Boscos de Muntanya).