Seguiment d’Amfibis de Catalunya (2006-2009)

L’any 2006 la Universitat de Barcelona, Fundació Emys i Associació Hàbitats detecten que part important de les espècies d’amfibis de la mediterrània presenten un alt nivell d’amenaça. Arran d’aquestes conclusions es decideix desenvolupar un projecte amb l’objectiu de conèixer l’evolució de la població global d’anurs a Catalunya a partir de la comparació d’abundàncies al conjunt del territori, així com de la detecció de les causes del seu declivi, punt clau per a la conservació de la biodiversitat i el patrimoni natural.

La metodologia aplicada consisteix en el cens nocturn auditiu d’anurs en una sèrie de punts de mostreig o estacions d’escolta. Es tracta d’un sistema senzill que fa possible el monitoratge per part del voluntariat. Posteriorment, s’amplia el mètode incorporant el cens diürn de larves, postes d'individus absents de cant.

El projecte conclou l’any 2009 amb més de 400 punts d’aigua analitzats durant cada un dels anys de vigència del projecte.