Trajectòria

La idea de constituir l’Associació s'origina al Departament d'Ecologia de la Universitat de Barcelona, on professorat i alumnat estudien la degradació dels espais fluvials de Catalunya durant les dècades dels 60 i 70 del segle XX i la seva incipient recuperació a finals del mateix segle.

Encoratjats per noves corrents sociopolítiques com la Directiva Europea Marc de l'Aigua i l'Agenda 21, es concep una iniciativa que combina la vessant ambiental amb la social, ideant així un gran projecte de participació ciutadana i voluntariat en l'anàlisi i seguiment dels ecosistemes fluvials: el Projecte Rius.

D’aleshores ençà la iniciativa s’ha mantingut ininterrompudament. També s’han dut a terme altres projectes d’educació ambiental, conservació i millora dels espais naturals a Catalunya.

Associació Hàbitats compta amb els següents premis i reconeixements:

• 2015 Premi Nacional de Medi Ambient a la categoria de Trajectòria (Generalitat de Catalunya)
  • 2011 Premi Trajectòria en conservació del medi fluvial i custòdia del territori (ACA)
  • 2009 Premi Nacional de Voluntariat (Generalitat de Catalunya)
  • 2007 Premi al millor projecte ambiental (Abacus Cooperativa)
  • 2006 Premi Nacional de Medi Ambient, a la millor iniciativa ambiental (Generalitat de Catalunya)
  • 2003 Premi Acció 21 (Ajuntament de Barcelona)
  • 2000 Premi Nacional de Voluntariat (Generalitat de Catalunya)